Thursday, January 1, 2009

Ny hårdvara

Som den flitige läsaren av min andra blog vet så brakade hårddisken på min PowerBook ihop för ungefär en vecka sen. När den initiala paniken hade lagt sig och efter att jag kunnat kontrollera innehållet på min externa backup-disk så insåg jag att inga bilder hade gått till spillo eftersom jag har alla råfiler på en extern HDD samt även "utbrända" i fullstorleks JPEG:s på ett antal DVD:s. Tur i oturen :-)

Har ändå funderat en del på hur PB:n ska ersättas, men just nu lutar det åt en ny intern 250 GB HDD + en 1TB nätverks- och/eller firewiredisk samt en familjelicens på Mac OS X Leopard för att kunna använda det trevliga Time Machine. Kanske skulle man pimpa till det med en sån här också...

Sen kan man ju alltid drömma om en prisnedsatt MacBook Air ;-)

No comments: